A stranger to myself.

Det som spottas ut ur min mun inte är det jag egentligen vill säga. Mina tankar som bubblar över och vill visa sig för världen, kvävs på vägen ut. Kvävs av mänskligheten, av mitt ego. Mitt yttre speglar mitt jag, men på insidan finns det mer som vill ut. Jag vill lära känna mig själv, lära känna min själ, som allt för sällan tar plats. Jag är en främling för mig själv.

Jag har två mål jag vill uppfylla innan jag dör;
Jag vill bada i choklad och skriva en bok. Ett av dem håller jag på att genomföra -
jag har börjat skriva på en bok. Jag vet ännu inte exakt vad den kommer att handla om, men det viktigaste för mig är att den berör. Jag vill lägga tyngd bakom varje ord, så att bokstäverna som flyter runt på pappret får en betydelse.
Kanske är det detta jag vill göra? Kanske är det författare jag vill bli? Svaret står tomt.

J.Johnsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0