Funeral

En dag fylld av tårar. En dag fylld av saknad. En dag fylld av glädje. En dag fylld av hopp.

Trots att jag inte känt honom så många år, har jag ändå haft den förmånen att träffa den man som var fylld med kärlek till andra människor, och kanske mest till sin familj. Jag minns första dagen jag träffade honom. Han stod en varm sommardag i kusinernas trädgård, tillsammans med fru, barn och barnbarn. Det var första gången jag träffade de alla, men det var bara hans ord jag minns från den stunden; "Det var en granner flicka du skaffat dig Filip". Idag, fem år senare, läggs rosen vid kistan med samma känsla som den man jag träffade i kusinernas trädgård - harmoni och glädje. Tårarna rann ner för mångas kinder, saknaden och tomheten blir stor. Men trösten och hoppet finns, vi ska mötas igen.

"Jag har en tro som ger mig tröst och styrka att vi ska ses igen när livet tagit slut."

Kommentarer
Postat av: Din...

Vackert inlägg. Du skrev jättefint om min morfar, han gillade dig Jennifer

2008-11-15 @ 19:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0