Pappsens dag.

I familjen har vi en tradition att sjunga för den som fyller år eller har högtidsdag, och sedan avnjuta en frukost i den personens säng med familjen. Smuligt och trångt, men framför allt mysigt. Idag blev det inte så. Både jag, Jonathan och Isak kom hem sent igår och snäll som vår kära mor är så lät hon oss få sova. Pappa blev firad då vi hade vaknat till liv, och senare drog vi in till farre, som vår farfar kallas för these days, för att även fira honom och äta honom ur huset. Nu sitter jag här, skriver och jäser. Kvällen kommer att tillbringas med Filip och en bra film, och imorgon är det back to real life - suck.

Helgen har varit riktigt bra, inte minst igår. Det var Späck i kyrkan, och för er som inte vet vad det är så skulle man kunna beskriva det som ett enklare, roligt ungdomsmöte. Det började med en skön zombiefilm och avslutades med härligt lovsång. Jag kan tycka att det är jättesvårt att beskriva min tro, beskriva Gud eller beskriva relationen till honom. Det är så luddigt för andra och så självklart för mig. Man kan inte beskriva Gud, han måste upplevas. Det är detsamma om man ska beskriva en kyss. Jag kan berätta för dig massor om hur jag upplever en kyss, och hur det känns för mig, men det är först när du upplever den själv som du förstår vad jag talar om. Innan kan du bara ana vad jag menar. Så vad du en tycker om Gud, ge honom en chans. Jag lovar, det är värt det.

Your J.Johnsson


Kommentarer
Postat av: Millan

Hej mim vän! Va fint du skrivit! Stämmer faktist jättebra! Är så svårt att förklara när det är så självklart för en själv! Vi borde faktist starta en tjejgrupp så vi kan prata om allt viktigt i livet! Hoppas du får en härlig vecka! Trots skola och läxor! Men då är det bara att tänka på allt i livet som gör en glad, familj vänner pojkvän och störst av allt! Gud!

Är verkligen tacksam att jag fått lära känna dig jejja!=) Vi ses snart! Kramkalas/ Camilla

2008-11-10 @ 13:46:08
URL: http://klingas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0