Hjärnvärk.

Tillslut fick jag bara nog av min hjärna, gick hem och slöt mina rödspruckna ögon. Har haft väldigt ont i huvudet idag, men man börjar väl vänja sig efter 3 år med Krokslättsgymnasiet. Tack att värken börjat släppa, och ännu mer tack att jag snart tar studenten.
Det är sjukt hur mycket skolan påverkar ens liv. Idag på klassrådet talade vi just om detta. Det känns som om jag inte har något liv just nu.  Man har ingen vardag, ingen helg, inget ledig tid alls. Allt är bara plugg, plugg, plugg och alla lärare vägrar samarbeta, och jag börjar seriöst misstänka att de vill att vi ska gå in i väggen. Bara denna veckan har jag 7 uppgifter i skolan - 2 prov och resten inlämningsuppgifter. Och vi ska föreställa en vårdskola som tänker på hälsa och välmående, mår man bra då skolan tar  minst 17 timmar per dag? Ska bli så skönt med lov snart alltså!

Idag vankades det matteprov och det kändes förvånadsvärt bra i jämförelse mot igår kväll då jag upptäckte flera saker som jag inte hade räknat på. Tur att man har ett snille till pojkvän som fick rycka in och förklara dessa frågetecken.
En annan händelse i skolan var att en person från Jehovas Vittne kom och berättade om vilka de var och vad de trodde. Väldigt intressant eftersom jag inte hört så mycket om de innan, förutom massa fördomar då. Tyvärr var allt jag tänkte - oj vad han fått allt om bakfoten. Jag tycker det är så svårt med religioner som är så lika varandra, på nåt sett blir det svårare att förstå dem än andra mer annorlunda religioner. Hoppas att de finner den kärlek  som jag funnit - kärleken som inte har ett slut och inte heller en början. Kärleken som är oändlig.

Nej nu får det nog bli ett varmt bad för att ladda batterierna. Vad skulle jag gjort utan mitt underbara badkar?
 
Dagens filmtips - Inte utan min dotter. Handlar om en kvinna som tvingas leva i Iran och får inte åka hem till USA för sin man. Sjukt gripande och sjukt bra, ett måste att se alltså!

Puss på er alla! <3

Kommentarer
Postat av: annapanna

Mm du...känner igen detta. Både stressen å Jehovas:)

Ja har nog redan kapitulerat i skolan..de GÅR inte å fixa allt, man får lägga ner lite. de e inte vvärt:P Men man blir frustrerad MINST sagt!

Den lille Jehovanen va spännande! Hade gärna pratat en timma till:) De där om att korset skulle vara en penis va ju en intressant tanke...NOT

Ses imorn syster! Då har vi prov:)

2008-10-14 @ 19:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0