Diskussion

Tänkte precis stänga av datorn, men så såg jag denna taggen och tänkte varför inte skriva några rader? Kvällen var mycket lugn och skön, precis vad jag behövde efter en sådan här vecka. Hann även se några minuter från Debatt, där man idag diskuterade Israel och Palestina konflikten. En väldigt intressant debatt, men det blir så pinsamt självklart när man se de sitta sida vid sida och se på varandra som fienden; konfliken kommer ju inte kunna lösas, inte fram tills någon erkännt att hon handlat fel. Att bero på diskussion så hade vi några diskussioner i skolan både igår och idag. Jag älskar verkligen att diskutera, framför allt att höra andras åsikter och tankar, men i vår klass är många så tillrättavisande. Alla talar de om att alla har rätt att säga sin åsikt och man får tycka vad man vill, men när det väl kommer till kritan står vissa och visar mycket tydligt vad de tycker om personens åsikt. Är det inte protester i form av hårda ord så är det suckar, viskningar och till och med skratt. Så himla löjligt, vill bara kasta något i huvudet på dem. Förlåt, kanske inte kast något i huvudet, men jag är väldigt trött på dem, även om majoriteten av min klass är superhärliga!

Nej jag tänkte ju skriva kort, måste sova nu! Imorgon blir det plugg med Johanna efter skolan. Aldrig kul med plugg, men alltid kul med henne! :D
Förresten, du som skrev en kommentar på mitt förra inlägg kan väl skriva sitt namn så jag vet vem det är som vill ses i helgen :)

Ha det fint!
J.Johnsson

Kommentarer
Postat av: Anonym

De va jag som ville träffa dig=) kramkram/ Millan

2009-01-16 @ 12:02:19
URL: http://klingas.blogg.se/
Postat av: Fred mc fred

oj förlåt att ja glömde skriva mitt namn förut

2009-01-16 @ 19:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0