Vardagsmums

Eftersom rapporten är färdigskriven tänkte jag ta ett litet break och kackla lite här innan jag kastar mig in i historiaboken, som för tillfället ligger på bordet och stirrar på mig, bara väntar på att jag ska öppna den - muff.
Egentligen skulle jag vilja ha lite mer Jennifer i den här bloggen. Inte bara "Detta gör jag nu" och "Detta har jag gjort idag" stuk. Det blir så tråkigt då. Jag kanske borde köra en Anita och babbla i en minut - exakt - om bävrar? Hmm, tanken lockar lite måste jag säga... Men nej, jag tror jag ska börja ge små tips. Tips på vardagsmums som jag har i mitt liv. Ja så får det bli!
Det första tipset på denna blogg får nog bli café tips, dels eftersom jag älskar caféer och dels eftersom jag ätit alldeles för mycket kladdkaka idag...

  • Ett nyfunnet café som jag tyvärr inte minns namnet på, men det ligger på andra sidan Domkyrkan, mitt emot Pizza Hut. Ett mysigt café, med mumsiga bakelser till bra priser, och med utsikt över Kungsgatan.
  • Café Kademumma, Majorna - jättegulligt café med vackra Majorna som utsikt. Väldigt lugnt och skönt, perfekt pluggcafé alltså! Ett minus är dock att godsakerna inte är på topp. Men kaffet är mumsigt värre!
  • Ännu ett café jag inte kan namnet på, och detta ligger i Haga. Väldigt mysigt på sommaren då man bland rosa kuddar på gamla, vita soffor sitter utomhus och njuter av Göteborgs bästa gränder. Ett måste café om man rör sig i dessa trakter!  
  • Café Vanilj, Kyrkogatan - smidigt och bra café, och en favorit speciellt på sommaren, eftersom man då kan placera sin skinka utomhus!
Skulle nog kunna räkna upp ett X antal till, men här är ett smakprov på några favoriter, där ni förmodligen kommer att stöta på mig!
Puss och kärlek
J.Johnsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0