Bojkotta jantelagen!

Den stora frågan som dunkar i mitt huvud är varför det ska vara så jobbigt? Att få beröm alltså. På något märkligt sätt har det bara regnat positiva komentarer över mig idag; "Va fräck du är i håret!", "Vilken go kofta du har!", "Väldans vad du säljer bra idag då!", "Han sa att du gjorde hans dag, att han drömt om dig och att du såg ut som en ängel." Jag vet liksom inte vad man svarar på sådant. Tack? Varför ska man egentligen känna att det är jobbigt att ta emot beröm, eller känna att det är jobbigt att skriva här vad de faktiskt sa? Är det kanske rädslan för vad andra ska tycka och tänka? Rädslan att anses vara skrytsam? Jag vet faktiskt inte. Himla jantelag. Men vad jag vet är att jag verkligen vill bli bättre på att suga åt mig av deras ord, därför säger jag med rak rygg: Idag är jag snygg, och mitt hjärta är stort till de jag älskar.

J.Johnsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0