En dag med P.

Han kom runt halv tolv taget och studsade in i rummet. Putte alltså. Själv låg jag på knäna och dammsög under sängen, och skrek till som aldrig förr när han flaxade in. När kroppen lugnat ner sig åt vi frukost och begav oss in till staden. Han hittade en flanellskjorta - which by the way är något av det mysigaste en man kan ha på sig i Jennifers ögon -, ett par svarta jeans och en t-shirt. Mycket snyggt, och en mycket rolig karl att shoppa med. Jag visade honom affärerna som jag tycker har det där lilla extra, och han visade mig sina favoriter. Inne på Andreassons dog jag. Där fanns den, flygeln som ska klä mitt framtida hem. Funderar skarpt på att börja spara till den redan nu...

Han är bra min Putte, min kusin. Han tänker, tycker och säger precis vad han anser. Ärligt. Det gillar jag. Han, Simon och Joel var även här ikväll. Efter att ha grejat nere i hamna och frysit häcken av oss blev det en kopp svart, och kackel om fiske och hockey. Det är så enkelt på något märligt vis. Jag kan inte låta bli att älska det.

J.Johnsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0