Kevlarsjäl.

Jag har återfått min stora kärlek till bussar. Sedan skolan slutat och bilnyckeln varit tillgänglig har det liksom inte blivit av, och jag hade glömt hur mycket jag älskar det. Folket, atmosvären, tänkandet, busschafförer, musiken som pumpar in i hjärnan. Ny favorit i öronen är Kent, låtar så som Kevlarsjäl. Ruggigt bra artist det där. Tunga texter, det gillar jag.

Kvällen var den bästa på länge. Träffade min Matilda i staden - fika, prata, skratta, gråta - hamnade sedan hemma hos Axel med grabbarna - House, gitarr, sjunga - och nyss kom jag hem från en nattpicknick med Patrik. Det blev som det brukar bli med våra samtal - djupt, kanske något för djupt. Jag och min mun kom inte överens, och den sade nog för mycket.




Jag tror jag går och skriver bort mitt liv.

J.Johnsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0