En flummig dag helt enkelt..

Hallå mina kära bloggläsare! Denna dag har varit chill, men även flummig så nu måste jag få skriva av mig lite :)

Skoldagen avslutades 11:20, eftersom Frankie hade ställt in projektmötet, så skönt.  Jag och Johanna drog då iväg och graba en pizza, vilket var väldigt mysigt :)
Sedan när körde jag hem slog en tanke mig, som en blixt från en klar himmel, jag skulle gå och köpa godis och frukt som jag och älsklingen kunde smaska i oss ikväll. Jag svängde in på Ica, lunkade in och plockade på mig varorna. När jag väl kom fram till kassan satt där en svettig, nervös liten nybörjare. Han tittade på mig, tittade på varorna och på mig igen. Lite lätt förvirrad började han slå in alla saker, och snart sa han med en klen röst: "44.90 tack." Jag sa att jag skulle ta sakerna på kortet, och det var då allt spåra ur. Jag drog kortet och den späda lilla saken till man kollade på mig och sedan på sin dataskärm, bet sig i läppen och tryckte på nåt. Därefter kom en text upp till mig, medges ej, och jag berättade detta för mannen. Han blev helt till sig och ställde sig upp och börja hojta på folk. Jag vet att jag har pengar på kortet, så jag gjorde om samma procedur kanske 3 - 4 gånger innan jag gav upp. Situationen blev plötsligt pinsam, där stod jag i mitten av 6 - 8 åskådare som stirrade på mig, tillsammans med denna lilla nya mannen. Det blev ett torrt skratt och ursäktande innan jag drog iväg hem. Min mysiga godis- och fruktkväll blev förstörd, men det kommer fler dagar. 
När jag sedan kom hem sa mamma att vi var tvungna att gå till banken, jag är ju aldrig hemma så tidigt annars. Jag skulle ta ut en check och jag minns knappt vad jag sa till den så kallade "Apelsinmannen" i kassan (han luktade JÄTTEMYCKET apelsin! ), men mamma fick i alla fall ett gapflabb, och det fick även mannen när jag vände mig om och kollade in i banken. Jag fattade aldrig vad jag sa för fel. Det här är inte min dag bara...

Nu ska jag plugga lite sen blir det sång med Olivia och Malin, kören och sedan träffa älsklingen.
Stor kram till er alla! /Jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0