Vuxen på legget, men barn i hjärtat

Nämen tjena tjena! Nu är jag här vid datorn - igen -  efter att ha varit hemma hos min gosiga kille och kollat på möbler till hans kommande hem. Jo då, för dig som inte vet ska min Filip flytta om ungefär ett år, till en underbar villa i Fiskebäck (+ världens vackraste trädgård = me like!) :D På ett sätt känns det helt underbart på ett annat sätt lite skrämmande. Tänk ändå att man är så pass gammal nu så folk börjar flytta hemifrån. Camilla berättade igår att Johannes köpt lägenhet, sjukt roligt, men också jätteskumt. Tänk att vi små 90-barn börjar bli vuxna. Samtidigt känns det som om jag aldrig kommer att bli riktigt vuxen. Jag kanske kommer fatta klokare beslut inom vissa områden, och ha mer kunskap och erfarenhet än nu, men jag kommer alltid att vara ett barn i hjärtat.

Idag hade vi debatt på svenskan och det diskuterades abort, och det är en av de få ämnen som jag inte kan välja sida, jag kan inte säga att det är rätt men heller inte fel. Det blev i alla fall en het diskution, speciellt när de släppte in oss i publiken i diskutionen. Jag hoppas verkligen inte att alla de som yttrade sig om vissa saker inte tycker så, i så fall har de, enligt mig, helt fel uppfattning om den världen vi lever i.
På torsdag är det vår tur och då ska det diskuteras självmord. Ska bli grymt kul att ha en diskution om det faktiskt :)

Ska bli så underbart att få sova lite imorgon alltså,man är ju inte bortskämd med sovmånar direkt.
Ha det fint! Peace J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0