Pedant enda ut i fingerspetsen

Fötterna börjar tröttna på det här livet. Jobba hela dagarna, och städa och greja hela nätterna. De drev lite med mig om det idag på jobbet, apropå städning, hur jobbigt pedantisk jag är. Det syns tydligen vad jag tycker och tänker utan att jag behöver säga det. Har inte riktigt bestämt mig ännu om det är en positiv eller negativ egenskap... Egentligen klarar jag nog av att ha det lite rörigt, så där charmigt rörigt, men inte smutsigt, det går bara inte. Tror jag och Olivia hjärntvättat varandra kring städ, tvätt och disk sedan alldeles för många år tillbaka, så jag kommer nog aldrig bli riktigt normal.

Nej nu får jag sluta svamla, dags för kudden.
Dagens tre bästa - regnet, fikan hos mormor och att hänga med Jonathan.
Dagens tre sämsta - Tröttheten, smärtan i fötterna och Du.

J.Johnsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0