Perfekt.

Det är liksom som en varm känsla i kroppen. Som en kram på insidan. Ibland mår man bara så himla gott.
Vi hamnade på Dansholmen, Rebecka och jag. Det blev sol, mat, bad och prat. Framför allt diskuterades kärlek och känslor, hur viktigt det är att känna sig uppskattad och älskad. Att då och då få höra saker som att man är bra, att man är omtyckt, att man är vacker. Ett så stort ord ändå, vacker. Det slår bra mycket högre än de flesta adjektiv, i alla fall i mina ögon.
Det blev kalas för pappsens syster, och lek med kusinerna Amanda och Tilde. Vi sprang iväg lite för oss själva, T och jag, och lade oss på studsmattan, tittade på molnen och lekte med hennes gröna slime. Livet som sju år är så mycket lättare än livet som nitton. Vi sprang upp på hennes rum och lekte hårsalong, och två höga toffsar hamnade på mitt huvud. Jag stormtrivdes med mina goa kusiner på var sin sida av mitt huvud, trots att håret blev trassligt och söndersprayat. Jag log, jag levde.
Vid tjugotvå tiden hämtade jag sedan upp min kusin på andra sidan släkten, Linda. Vi gjorde i ordning kvällsmat och åkte på äventyr, och hamnade i Sandvik på ett berg. Det var kallt, men jag skulle kunna ha legat där en evighet. Blicken var fäst på den svarta himlen, och endast ljudet av tystnaden och av vågorna som slog mot berget fyllde våra öron. Det var så vackert att det nästan gjorde ont. Dagen blev perfekt, från början till slut.

 





Att vara ärlig. Att våga vara sig själv. Att känna förtroende.

- sättet att tänka -

J.Johnsson 

Kommentarer
Postat av: linda

Du är underbaar jejja! <3 Tack för en jättemysig kvällspicknick!

2009-07-18 @ 15:14:17
URL: http://happyfeeet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0