Tillbaka från skogarna

Efter att ha tillbringat mina tre senaste dygn i skogarna i Dalsland med Olivia alias Bullen är jag nu tillbaka hemma i kära Beet. Det hela började med att vi anlände till stugan i tisdags kväll. Det blev uppackning, och sedan lite kräftor i magen innan det var dax att sova. Onsdagsmorgonen inleddes med flås av Olivia i höger öra, och en lost man som brände runt med sin traktor utanför stugan, vilket bidrog till att en lite lätt irriterad Jennifer flyger upp och ger honom "arga blicken", så att han illa kvickt drog därifrån. ^^ Det blev frulle, lite pill i trädgården och badminton innan regnet kom, men inte skulle detta få förstöra vår dag så det blev regnbad och sedan myseftermiddag inne i huset. Bland annat tillverkades under denna tid några utsökta filmer som jag hoppas kunna lägga upp på Facebook snarast! I vilket fall blev det sedan middag, och därefter fiske där vi kammade hem fyra små aborrar eftersom vi inte hade så mycket tålamod med metandet. Vi ägnande denna stund åt att bland annat komma på fina fula ord och ordvitsar. Ett smakprov på detta är "Du är lika jobbig som analklåda" eller varför inte "Getpung också!". Efter att ha gjort ett tappert försök till att filéa dessa små firrar bar det av ner till sjön för ett ljuvligt nakenbad, och sedan tillbaka hem för kvällsmat och kackel. På torsdagsmorgonen smög jag mig upp och gjorde frukost ute på alltanen till oss, och nöp sedan Olivia i tårna och fick bokstavligen dra kvinnan upp ur sängen. Det blev lite solning, p3 musik, vattenkrig och sedan förberedning inför middagen som btw blev mycket mumsig. Då den hamnat i magen packades sakerna ihop, vi tog en kopp svart och sedan bar det av ner till badet där det blev en lätt blottning då vi fick oväntat sällskap vid den annars obefolkade sjön. Med rosiga kinder rullade bilen sedan hemåt, och vi landade i Fiskebäck vid nio då det var biltvättning som gällde all night long.
Nu sitter jag i min säng och funderar på hur jag ska överleva denna natt då det är sjuukt varmt i mitt lilla rum. Nog svamlat, nu ska jag sova några timmar och sedan blir det jobb imorgon.

Puss och kram
J.Johnsson   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0