Och om det inte är hjärtat vi litar på, vad ska vi då lita på?

många gånger är det just i drömmen jag jagas, men inte i natt. i drömmarnas värld blir det så starkt. vi stod på ett berg. i ett okänt land, pappa och jag. vi såg ut över det vackra som låg framför oss, njöt av stunden. och så kom det en stor våg långt där nere på stranden. vi såg ner och vi förundrades över vad naturen kan göra, och vände sedan blicken rakt fram igen. det kom ännu en våg, stor och med sådan kraft. den kom en bra bit upp på berget och vi ruggade till båda två. vi såg på varandra, vände sedan blicken framåt igen. då såg vi den, en enorm våg som vi båda visste skulle nå oss. jag såg på pappa. såg pappa rädd. munnen sade till honom, "det finns bara en sak vi kan göra. vi ber." vi stod där och bad, pappa och jag, och när jag sedan öppnade ögonen igen var den borta. vågen slukade oss inte, och rädslan var borta. likt sången besegrade våldtäktsmannen i min dröm för något år sedan, besegrade bönen döden. trots att det bara är en dröm, vet jag att där finns en Gud som ligger bakom. en Gud som som vill hjälpa. han har en utsträckt hand åt dig och bara väntar på att du ska sträcka din så han kan hjälpa dig upp. du må tro att jag fått det hela om bakfoten, detta med Gud, men vad ska jag med den fakta som motsäger detta till, när mitt hjärta säger något annat? och om det inte är hjärtat vi litar på, vad ska vi då lita på? jag må vara galen i dina ögon, och jag förstår att det ser ut som galenskap. innan den första kyssen hade du ingen aning om hur det skulle vara. visst hade du sett andra kyssas, men du visste inte själv hur det skulle kännas eller smaka. inte förän den första kyssen kom. då förstod du. detsamma är det med Gud, du måste smaka för att se, för att förstå. och jag lovar dig, när du fått en bit av Gud, då vill du bara ha mer.

J.Johnsson

Kommentarer
Postat av: Beckaaa

Grymt bra skrivet jejja !

2010-02-21 @ 16:13:05
URL: http://tallkott.blogg.se/
Postat av: jimmy

Tänkvärt!

2010-02-22 @ 16:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0